Buikspieren train je met je vork.

February 2, 2017

 

Wasbordje voor aankomende zomer? 

Om het belang van voeding duidelijk te maken aan mijn cliënten gebruik ik vaak een heel simpel voorbeeld: wasbordjes en slanke tailles zijn het product van genen en een negatief energiebalans, oftewel minder calorieën eten dan verbranden. Iedereen beschikt over buikspieren alleen zijn ze niet zichtbaar vanwege het vetpercentage, hierbij maakt het niet uit hoeveel spiermassa onder het vet aanwezig is. Helaas doet ons lichaam niet aan plaatselijke vetverbranding anders hadden deze talloze buikspieroefeningen wat sneller hun vruchten afgeworpen in de sportschool. Wat nu? Verlaag je vetpercentage door minder calorieën te eten dan je verbruikt, heb geduld en over een aantal maanden sta je versteld van het resultaat.
 

Prima Sonny, ik ga op mijn voeding letten maar wat zijn geschikte buikspieroefeningen om ze te versterken?  Mensen associëren door de media buikspiertraining vaak met het buigen van de rug. Sit-ups en crunches voeren hierbij veelal de boventoon. Tijdens deze oefeningen trekt je je wervelkolom in allerlei onnatuurlijk houdingen, met de kans op allerlei soorten rugklachten tot gevolg.

Er is een alternatief!  CORE TRAINING

Ab Wheel Rollouts
Plank varianten, met name RKC Planks
Stir the pot
Farmer Walks/Loaded Carries
Split Stance Cable Chops
Unilaterale oefeningen

Ook tijdens de meeste krachtoefeningen train je je core al: squats, deadlifts, chin ups zijn enorm goede core oefeningen!  Let op, wil je de core nog meer trainen tijdens je schema? Doe je voor je rug veel lat pulldowns? Probeer een pull up. Doe in plaats van een seated barbell press een staande. Doe inplaats van bankdrukken een (weighted) push up.

Meer weten over dit onderwerp? Laat even een reactie achter.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Uitgelichte berichten

Boksen | Overwin je angsten

December 14, 2017

1/2
Please reload

Recente berichten

November 14, 2017

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op tags